Monday, March 2, 2009

Galaksi Muhsinin...

Sudah lama selesai membaca Galaksi Muhsinin. Antara novel sains fiksyen yang dijual di kedai online kami. Saya jarang membaca novel-novel bersifat sains fiksyen sebenarnya (walaupun saya lulusan sains..huhu). Tapi novel ini menarik minat saya selepas membaca blog penulisnya.

Saya sangat kagum apabila si penulis, Azrul bercerita bagaimana dia bermula dalam dunia penulisan. Pembacaannya tentang dunia peperangan sangat hebat.

Apabila membaca galaksi muhsinin, maka fahamlah saya bagaimana dia boleh menulis dengan begitu teliti. Babak-babak peperangan digambarkan dengan jelas dan pantas sehingga saya tidak sempat bosan. Semua itu bagai terbayang-bayang di kepala. Dan ia seperti sebuah filem yang di'pause' apabila berhenti membaca seketika. Unsur-unsur Islami yang diterapkan di dalam cerita makin menjadikan novel ini lebih menarik.

Insya Allah, anda tidak akan rugi jika memilikinya.

0 Comments:

 

blogger templates |